הלחימה בעזה נמשכת, חילופי אש בצפון | חדשות השבת

    אתר קול חי No Comments on הלחימה בעזה נמשכת, חילופי אש בצפון | חדשות השבת

    חדשות השבת: שיגורים מלבנון ותקיפות של צה"ל במדינה • בעזה נחשפה רשת מנהרות נוספת ששימשה את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס • צה״ל חיסל כ-30 מחבלים במרחב העיר עזה • דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
    11:05
    20.05.24
    אבי יעקב No Comments on אחרי שבעה חודשי מלחמה: טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום חדשות השבת:

    בערב השבת – 27 שיגורים בוצעו משטח לבנון, חלקם לא חצו לשטח ישראל. 4 פעמים הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוינים, אחת לפחות הייתה התרעת שווא – ביתר המקרים האירועים הסתיימו, אך מבלי שיורטה מטרה אווירית חשודה. צה״ל ביצע גל תקיפות נגד מטרות חזבאללה וחיסל מחבלי חזבאללה. בין היתר הותקפה חוליית נ״ט במרחב עיתרון והותקף משגר שביצע ירי לשטח ישראל.

    צה״ל חשף: 80% מהרקטות של חזבאללה ששוגרו אתמול לשטח ישראל כשלו – ונפלו בשטח לבנון. צה"ל תקף לאורך היום מטרות חיזבאללה, סה״כ 133 מחבלי חזבאללה חוסלו מתחילת המלחמה ועוד כמה עשרות בודדות של מחבלים מארגונים אחרים בלבנון – ג׳יהאד אסלאמי וחמאס.

    גם בצהרי השבת הופעלו התראות בצפון: שני כטב״מים שחצו משטח לבנון התרסקו בשטחים פתוחים – לא היו נפגעים. בהמשך בוצעו מספר שיגורים לאזור קריית שמונה, גבר בן 65 נפצע קל מאוד מהדף של נפילה באזור קיבוץ דן ולא נזקק לפינוי לבית חולים.

    דובר צה"ל: 3 חוליות מחבלים הותקפו היום בלבנון – חולייה שניסתה לשגר לעבר שטח ישראל מהכפר יארון והותקפה לפני השיגור, ⁠חולייה שזוהתה במבנה צבאי של חזבאללה בבינת ג׳ביל, וחולייה נוספת שביצעה שיגור לשטח ישראל.

    בעזה: צה״ל חשף רשת מנהרות נוספת ששימשה את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של חמאס: דרך אחד הפירים שיוצא מדירת מסתור של סינוואר – התגלתה המנהרה באורך של 218 מטר, בעומק כ-20 מטר מתחת לאדמה בצפון הרצועה. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור, תשתיות ביוב, חדרי תפילה ומנוחה ועוד. בסיום חקירת הרשת – המנהרה הושמדה.

    דובר צה״ל דניאל הגרי אמר בליל שבת: "אנחנו ממשיכים לבצע תקיפות עצימות ולפגוע בפריסה של חזבאללה שהייתה סמוך לגבול הצפון – היא כבר לא נראית כפי שהייתה ב-6 באוקטובר והיא לא תשוב להיות כפי שהייתה".

    תוך פחות מיממה – צה״ל חיסל כ-30 מחבלים במרחב העיר עזה. לוחמי חטיבת המילואים 14 זיהו בארבעה מקרים שונים מחבלים, וחיסלו אותם מהאוויר. 15 מחבלים חוסלו תוך פחות מ-3 שעות.

    הניו יורק טיימס חושף בתחקיר על בוקר הטבח: לוחמי יחידות מיוחדות שהצליחו להגיע ללחימה ביישובי העוטף, וגם טייסי מסוקים שיצאו לתקיפה – מצאו מטרות ומידע מתוך הרשתות החברתיות וכלי התקשורת. הטייסים הונחו "לבחור את המטרות שלהם על בסיס הרשתות החברתיות". רק בשעה 7:43, כשעה ורבע לאחר תחילת המתקפה, החלו להגיע הפקודות מהבור בקריה כיצד לפרוס את הכוחות בשטח. בשעה 9:00 הוציא ראש השב״כ צו חריג לכל אנשיו החמושים לצאת להילחם בעוטף. חלק גדול מאוגדת עזה המשיך לישון, "חלקם לא ידעו שהם מותקפים עד שחמאס כבר היה בחדר השינה שלהם".

    בסוריה דיווחו: ישראל תקפה הצהריים באזור חלב בצפון סוריה, את שדה התעופה הצבאי א-ניירב שמשמש את המיליציות האיראניות. שדה התעופה הזה כבר הותקף פעמים רבות בידי ישראל.



    0 תגובות